Oplever du, at gode idéer bliver ved snakken, eller at du må sige nej til opgaver pga. mangel på kompetencer eller ressourcer? Så er det måske tegn på, at tiden er moden til at ansætte din første videnmedarbejder.

I dette nyhedsbrev er der fokus på, hvordan kommunikationsmedarbejdere kan bidrage direkte til bundlinjen og gøre kendskabet til din virksomhed større.

Læg kommunikationsopgaven over til en anden

“Du må først erkende, at der skal nye kompetencer ind, og du skal lære at lægge opgaver fra dig”, fortæller adm. direktør Niels Esbensen fra Direct Hardware Supply. Deres nye Marketing Manager har ansvaret for al kommunikation, så Niels har fået mere tid til at gøre det, han brænder mest for.

Læs artiklen her - og overvej - om du også kan få mere tid til at gøre de ting, du er bedst til

 

Ansæt en videnmedarbejder på 30 timer

Cheftandlæge i Aalborg Tandplejeteam, Charlotte Nyby, har ansat en Marketingkoordinator på 30 timer til at håndtere kommunikationen udadtil. “Det var jo nyt for os, at skulle ansætte én fra den her branche, så det at vi kunne starte på deltid gjorde, at vi havde mere mod til at springe ud i det”, fortæller Charlotte.

Se filmen - og overvej - om en Marketingkoordinator også kan hjælpe jer med kommunikation udadtil

 

Baserer du dine beslutninger på baggrund af data?

Hotel Viking har ansat en Salg- og Marketingchef, som tryller data om til øget indtjening. “Før Johns ansættelse handlede vi ud fra, hvad vi troede - i dag handler vi 100% efter data. Vi har gjort alt målbart”, fortæller direktør Brian Fabricius og tilføjer, at der er sket en fordobling af forretningen og konferenceforretningen er tredoblet hen over de sidste tre år.

Se filmen - og overvej - om du også kan træffe flere beslutninger på baggrund af data, hvis du ansætter en ny profil

 

Tænk markedsføring og forretning sammen

Backyard Living havde end ikke et år på bagen, før de havde ansat en Marketingkoordinator. “Vi vidste lige fra starten at, hvis vi skulle gøre et nyt grill-mærke kendt i Danmark og skille os ud, så skulle der én ind med kommunikationskompetencer”, fortæller direktør, Søren Larsen.

Se filmen - og overvej - om du også kunne få hjælp til at tænke markedsføring og forretning mere sammen

 

Oplev, hvad en videnmedarbejder kan gøre for dig

Vi hjælper gerne med at finde den rette videnmedarbejder, som kan indfri dine forventninger. Samtidig har du mulighed for at få en del af lønnen dækket i op til seks måneder.

Kontakt erhvervskonsulent, Brian Lorensten, og få en snak om, hvilken ny medarbejder, der kan hjælpe dig